duminică, 12 ianuarie 2014

Contemporan cu dacii



CONTEMPORAN CU DACII


Cu dacii şi romanii am fost contemporan
În secolul trecut, din anii cincizeşicinci,
Eu am cântat din fluier şi am purtat opinci
Iar ghioaga ce purtam părea un buzdugan
Menit ca să strivească în cale-mi câte cinci.
Iar creştineşte fost-am scăldat într-un cazan,
Apoi am fost la şcoală şi am purtat ghiozdan,
Şi-am ascultat cuvântul la dascăli şi vlădici.
Tot timpu-acela însă daco-roman am fost.
Şi-am petrecut de-asemeni invazii de barbari,
Da’-n codrii mei străvechii găsit-am adăpost.
Eu casa mi-am cioplit-o cu barda din stejari
Din vremile apuse, măreţe, care-au fost…
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Trecutu-ntreg colindă cu flăcările-i mari !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

T. TRGHEZI - PSALMI Din CUVINTE POTRIVITE 1927 Psalm Aş putea vecia cu tovărăşie Să o iau părtaşa gîndurilor mele ; ...