joi, 6 februarie 2014

sunt bucurii



SUNT BUCURII

„… caci am pierdut tot!...” (Mihai Viteazul)

În chilia mea de-aici
parcă sunt în deal la noi,
viaţa pare un război,
dar nu-mi pare rău şi nici
nu aştept nimic la voi…

Am în spate
Braniştea
plină de privighetori,
Măgura şi Geamăna şi Roşia
înspre Jiu
şi-nspre Sibiu –
troiţele de la răspântii
şi scoruşul uriaş al lui Andrei
cu covorul fructelor de aur
şi vreun fluier păstoresc
plângând doina cea amară
a neamului românesc –
iar în faţă Dealul Viilor,
atât de-albastru în răcoarea zorilor,
Cerna mică şi iubită !

La Stăneşti
îşi doarme somnul cel de veci
soţia unuia dintre Buzeşti –
bunicul meu,
brav soldat şi sanitar la Mărăşeşti
doarme-n Dealul Viilor, la Ciumagi,
somnul lumii,
celălalt,
fost captiv prin gulagurile ruseşti,
sub frasinii seculari de la Găgeni, unici în Lădeşti ! –
azi ucişi de un bezmetic,
ca şi scoruşul lui Andrei…
(Dumnezeu nu i-ar ierta pe-acei
ce săvârşiră această crimă !)

Mai la sud,
urmând Bârluiul,
este bunica şi bunicul,
Gheorghe Danciu, învăţătorul,
este Gângu,
Drăgăşanii şi Bănia,
unchiul Gheorghe, Leontina, Nicoliţa şi Ionel,
verişoarele şi verii,
atâtea neamuri, cunsoscuţi –
o, ce buni şi ce frumoşi ! –
iar departe Oltul… Dunărea…

Înspre stânga este şcoala,
pe şosea, înspre Urez –
moştenirea brâncovană –
semn că n-am fost de pomană…
Eu privesc de sub păduri
mânăstirile, Parângul,
Cheile Olteţului
cu Peştera Zeului,
Calea Robilor deasupra
şi steaua ciobanului –
Carul Mare-i de la noi !

Stea polară-i Teodora Valentina!

O avere şi o lume, un univers –
nicicând n-or să le cuprindă
mult prea palidul meu vers…

…………………………………….

Fereastra mea-i spre nord,
dar sufletul, pesemne,
are alte puncte cardinale.
Ca-ntr-o biserică,
eu privesc spre răsărit…

Cum se vede,
sunt bucurii
chiar şi în înfrângere –
dac-ai luptat eroic –
de tine depinde să le vezi …

Săltaţi deasupra nevoilor şi-a firii
şi daţi o şansă nemuririi !

Rugaţi-vă pentru eroi –
aceştia sunteţi înşişi voi –
rugaţi-vă pentru înfrântul Voievod,
pentru Mihai, şi pentru Eminescu !

Rugaţi-vă şi pentru Ceauşescu…

Şi pentru americani, şi pentru nato,
pentru consiliul europei,
pentru ruşi, maghiari şi turci, tătari, poloni, germani, austrieci
şi turcii albi - 
şi pentru toţi acei
ce triumfară vremelnic asupra noastră !






(O. Paun, 5-6. febr. 2015)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

T. TRGHEZI - PSALMI Din CUVINTE POTRIVITE 1927 Psalm Aş putea vecia cu tovărăşie Să o iau părtaşa gîndurilor mele ; ...