miercuri, 11 mai 2016

HEI, DORUL MEU ! de Octavian PAUN





Octavian PĂUN:



HEI, DORUL MEU !

Hei, dorul meu!... Unde oare s-o fi dus ?
Avea cândva un chip, de mamă, tată,
Bunicii iar sunt vălul lui de altădată...
Cu toţii azi sub pânza vremii s-au ascuns!

Dar lui cu firea sa prea zvăpăiată,
I-a năzărit aşa s-apuce-n jos, în sus,
Spre zori, spre miazănoapte, spre apus,
S-a rătăcit sau ţine calea dreaptă ?

A-nmugurit şi-a înflorit lumina
Peste pământu-nmărmurit şi tainic
Îi simt în mine înverzind tulpina.

Sonor e glasul ei, un dulce crainic
Chemându-mă din nou la drum, întruna...
Eu merg din nou să-l cat în sudul tainic !

           mai 2016

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

T. TRGHEZI - PSALMI Din CUVINTE POTRIVITE 1927 Psalm Aş putea vecia cu tovărăşie Să o iau părtaşa gîndurilor mele ; ...